KAMU KENAPA YENDA?

YENDA,
kamu knape?
aku sendiri tak taw la...aku kenapa?

TEKANAN ?  tak jugak....

KECEWA ?  tak jugak...

tapi kenapa jd macamni????

manelah aku tau....
keadaan berubah sekelip mata..zarp!!!
tetiba je suasana berubah....trajis !!!...
nak luahkan kat sape???
tak taw sape yg boleh tolong aku kali ni....
semua da tak pecaya kt aku !! sebab???
ntahla....
maybe aku tak layak utk semua itu.....
atau ni balasan atas dosa2 aku yg lalu....
so,jalan yg terbaik.....keluar teros dari kemelut yg kian runcing.....
aku dah letih nak hadapi semua ni,
airmataku dah kering,hatiku dah berkecai...
harapanku???lagila....punah terus..lebur dibaham derita....
siapa lg boleh bantu????hahahahah..nobody can help me now....
kejap lagi..airmata darah plak kuar kot....
haraf2 takla kan...
semua dah tak bererti lg bagiku......MUSNAH..Sudaaahhhhhhhhhh  !!!!.............
tapi...Ops!!!....
lupala......ye...aku  maseh punya  tempat utk mengadu....
ya2....ok....jap lagi aku jumpa DIA,
akan ku luahkn semua masalah yg ku tanggong selama ini...
moga DIA dapat menenangkan jiwa yg kian bergelora ni....
haraf sgt2 DIA boleh memberi semula semangatku yg kian pudar....
sesungguhnya DIA lah tempat ku mengadu, yg pengasih dan penyayang....
YA ALLAH......
HAMBAMU INI MERAYU,
SELAMATKAN LAH AKU YG KIAN KARAM DLM
GELOMBANG KEHIDOPAN INI.
AKU LEMAH YA ALLAH..
 BERILAH AKU CAHAYAMU....
AGAR AKU KEMBALI HIDOP  CERIA SEPERTI DULU...
HANYA KAU TEMPAT AKU MENGADU...
BERIKU PETUNJUK,BERI KU HIDAYAH MU......
AGAR AKU DAPAT MENEMPUHI SEMUA INI....
KAU MAHA PEMGASIH..
KAU MAHA PENYAYANG...
CINTAMU ABADI YA ALLAH...
YA TUHANKU..

***  -Lega lepas luahkan pd DIA.....ALHAMDULILLAH !!!

'DARA' DARI KACA MATA ISLAM

Sudah pasti bagi seseorang lelaki yg soleh inginkan seorang isteri yg soleha. Kesucian dan tanda dara seseorg wanita bukan lagi diukur secara lama dengan melihat pada darah atau selaput dara sewaktu malam pertama.selaput dara boleh hilang walaupon tanpa hubungan terlarang...kerana mereka yg terlalu aktif jgk berkemungkinan akan hilang dara.

Dengan teknologi moden yg ada sekarang,selaput dara boleh dikembalikan kepada mereka yg sudah melakukan hubungan kelamin atau yg lama berkahwin.

ADALAH BERDOSA BAGI SUAMI membuat tuduhan tanpa bukti sah bahawa isterinya bukan suci,atau pernah melakukan hubungan dgn org lain.

BAGI PASANGAN SUAMI ISTERI yg berada dlm kecurigaan tentang hubungan begini, boleh melalui proses LIAAN atau SUMPAH MEMBERSIHKAN DIRI.

BAGI PASANGAN YG BELOM BERNIKAH jika ada kecurigaan,kedua2 pihak boleh berbincang utk bersetuju membuat ujian tersebut jika soal dara menjadi isu besar bagi keduanya..

p/s tapi kenapa org dok mikir silap anak dara org??,nape tak pernah nak fikir kesucian anak teruna plak...tu yg kadang2 jadi keliru dimanakah keadilan manusia menilaikan maruah manusia yg lain...sedangkan kita tau,bezanya manusia dgn manusia cuma amal ibadatnya kpd ALLAH SWT sahaja...

SOALAN JIBRIL PD KERBAU,KELAWAR,CACING

ingatkan hanya manusia je kne soal dgn malaikat,upenya haiwan jgk ade disoal...

pd suatu hari,ALLAH memerintah malaikat jibril utk pergi bertanya pd seekor kerbau, dgn taat perintah itu dituruti,,pergilah malaikat jibril menyoal pd kerbau..wahai kerbau,adakah kamu selesa djadikan oleh ALLAH sebagai seekor kerbau??jawap kerbau;

MASYA ALLAH!  ALHAMDULILLAH..AKU BERSYUKUR KEPADA ALLAH YG MENJADIKAN AKU SEEKOR KERBAU JIKA DIBANDINGKAN MENJADI SEEKOR KELAWAR YG MANDI DGN AIR KENCINGNYA SENDIRI...

Kemudian jibril pergi kpd seekor kelawar lalu bertanya; hai kelawar,adakah kamu selesa dijadikan sebagai seekor kelawar??jawap kelawar;

MASYA ALLAH!!!  ALHAMDULILLAH....AKU BERSYUKUR SGT MENJADI SEEKOR KELAWAR JIKA DIBANDINGKAN MENJADI SEEKOR CACING ,YG TINGGAL DIDLM TANAH DAN BERJALAN MENGGUNAKAN PEROTNYA..

Selepas itu malaikat jibril pon segera mendapatkan seekor cacing tanah lalu bertanya;hai cacing,adakah kamu selesa menjadi seekor cacing?jawap cacing;

MASYA ALLAH!!!   ALHAMDULILLAH....AKU BERSYUKUR DIJADIKAN ALLAH SEBAGAI SEEKOR CACING DP MENJADIKAN AKU SEBAGAI SEORG MANUSIA  YG TIDAK MEMILIKI IMAN YG SEMPURNA SERTA TIDAK BERAMAL.DAN APABILA MEREKA MATI,MEREKA AKAN DISIKSA SELAMA2NYA....

CIRI-CIRI JEJAKA IDAMAN SEMALAYA

1)ADA AGAMA
-ofcoz pegangan agama no 1...klu takde pegangan payah gak..ada dilanggo nye halal haram,dosa,pahala...jawap kau beb..!!nahas kau!!!!heehee

2)BERUANG..OPS...SILAP..BERDUIT@TAK POKAI
..-bia tak keje,janji ade duit...eh??camane plak tu ek??ntahlah...janji bukan duit haram..ye sudah!jangan tpoup pon minta awek share...bahan lu bhai...hahahah

3)TAK ENSEM TAK PE..JANJI MANIS ADE
-yelah..kang hensem sangat jiwa kapel jd goyah pulak,tido tak lena,makan tak lalu..dok mikir apelah bf dia buat ...dgn sape lah dia sekarang...alahai..kan pening kepala dok mikir2..so,yg sedang2 ensem sudahlah...hehehe

4)ADA BUDI BAHASA
-muka ensem,bergaya,hidop mewah,bijak pandai..tp takda budi bahasa..tak guna jugak..wat abis boreh jerk...hahaha..kita org timur..dididik dgn gaya hidop yg penoh dgn budi bahasa....lebih2 lagi dgn org2 tua...amboi...sweetnya klau dpt mamat yg kaya dgn budi bahasa....I LIKE THAT!!!hahaha

5)PENYAYANG
-nilah ciri2 yg menjadi kegilaan aweks2 zaman sekarang...sbb,anak2 zaman sekarang kurang dapat kasih sayang...so,dgn hadirnya mamat yg kaya dgn kasih sayang ni,dpt lah aweks2 menumpang kasih sepanjang hayat...yelah..sape tak bangge kalau diri disayang2..bertuah nya badan....KELAS KAU JAH!!!!hahahahah




Sebagai wanita melayu terakhir,tu je yg dapat aku terangkan antara ciri2 jejaka idaman semalaya..jika anda rasa anda ada ciri2 tu...peluang anda mungkin agak cerah....hahahahha..selamat mencuba!!!!

mama oh mama

Malam tu lepas makan,mama pesan kt aku...'nt mlm tido dgn mama ye...
  'ayah mana?tak balik???soal ku..tak..ayah outstation 3hari..jawap mama selamba...

Malam ... lepas solat isyak,aku pon terus kebilik mama..adik2ku semua dah belayar dibuai mimpi..heheheh..mimpi ape agaknya budak2 ni ek??? jam menunjukan pukul 11 malam..ku ketok pintu bilik....'masok la..mama nak mandi ni...panas plak mlm ni,nk tido pn xselesa...ok mama..i'm waiting...jawapku..aku terus duduk ditepi katil mama..bilik yg kemas...harum...hurm...nyaman nya utk....hehehe...tah tak tau!! tak tau!!...hehehe senyum lak aku sendirian...
Dah berkali2 jgk aku menguap...lantas aku pon bareng ats tilam mama yg empok tu...sementara tunggu mama siap mandi...
Keluar dp bilik mandi,mama senyum kt aku..sory...'ala tak pe...'aku jawap perlahan...kemudian mama menyapu losyen kt kaki dan tangannya..pergh..wangie nya....'adik2 dah tido??''tanya mama,sudah...jwap ku sambil bangun dan duduk disisi mama...

'sayang,ade benda mama nak cakap kt u ni.....mama nak minta maaf kt u....sambil dia memegang tangan ku dan membelai jari2 tanganku...'apa dia mama??cakap la..'aku terus jd tak keruan ketika tu..sambil merenung mataku..mama bersuara sayu....'u dah ditunangkan sayang....mengalir air mata mama...'WHAT!!!!TAPI KENAPA?DENGAN SIAPA???ya Allah..masa tu..duniaku jd gelap,kepalaku mcm nak pecah...air mataku secara tetiba terus turun tanpa dipaksa...
'Sory sayang,ni bukan kehendak mama...ni plan ayah,nenek dan makusu kamu..mama tak boleh bangkang....u dah ditunangkan dgn sepupu u...@#$%^^&*....tp pd mama dia memeng sesuai utk u sayang...'tapi ma...,napa tak bincang dgn i dulu??.nape memandai2 menentukan jodoh dan masa depan i???buat plan tanpa pengatahuan i tu kejam ma....rintih ku..mama terus sepi dgn linangan air matanya...
saat tu aku terus teringat kt DIA...yg selama ni menjadi teman waktu suka dan duka ku..teman yg aku temui dilaman web sosial..yg sering aku rindu..erghhhh !!!kejam nya dunia.....knapa semua ni bole terjadi?
MALAM tu aku tak boleh nak pejamkan mata,air mata dah la..mengalir da mcm airterjun kt gunong ledang...laju,deras..tanpa henti...
SAYANG...kenapa ini terjadi dlm cinta kita...macamana aku nak hadapi semua ni??
      

YA ALLAH...andai ini dugaan ku...aku mahu yg terbaik utk aku....SESUNGGUHNYA ,ENGKAU LAH TUHANKU, TEMPATKU MENGADU DAN MEMOHON, AKU BERSERAH PDMU YA TUHANKU ATAS SEGALA KETENTUANMU....aku kini redha dan pasrah.....

ON THE FLOOR

seronoknya pegi shopping!!biasa la,org pempuan....shopping dan hidop,mmg tak dpt dipisahkan...apelagi pegi dgn member2...lagila best...hehehe
Kol 10 pagi dah siap dah...dressing mesti sempoii...t-shirt,jeans...kale ofcos la t-shirt hitam..fvrt tu...lip gloss...rambut..lepaskan je la...yesss!!!
    iqa,anis,mimi...dah kumpul kt bastop,....ok2...jap lg aku sampai..tunggu k!..hari tu kami pergi dgn MR BLACK (NEO R3)kesayangan ku...tanpa berlengah...aku terjah MR BLACK,start,..and.. go to the bustop la..heeee come on baby....ops!!!jgn lupa...perfume kegemaran...ct.dior pujaan ku...pstt!! pstt!!...hurmmm...aahhhh...wangienya...perfact!!!LETS GO!!!!
   Dari jauh 3 aweks gediks lg jambu tu dah melambai2kan tangan kt aku...hahha..tu pon mereka...Perghhh korang high heel ????dasyat la lu all...aku tgok da macam bdak2 af  la dressing korang...hebat bangat..hahahahah
   tanpa berlengah,kami tinggalkan bustop dan menuju ke distanasi yg dirancangkan...PASIFIC MALL !..terbaikkkk...
30minit da sampai...ala,kedai masih bnyak yg lom bkk..keluh mimi..xpelah..kita pergi ronda2 dulu ok..mne yg dah bkk kita terjah je ..ok??pujuk aku...kedai baju,kedai kasut,kedai cenderahati,kedai aksesori..semua kami masok,test itu,test ini..mana yg ngam..beli .....heheheh..lantak kaw!!!!mmg seronok sakan haritu....gelak sesaja sepanjang time shopping tu...
oi korang,kita main games yok...ajak iqa,tak yah la...kita main bowling jom,aku da lama tak main bowling seyhh...plisss...rayu aku..heheheh last2 diaorg caer jgk..
Naik la ketingkat 4....sampai je kt depan pintu bilik bowling tu..adalah sekumpulan budak2 lelaki yg..aku agak2 mcm menunggu sesorang...aaa..nak mengediks la skejap...hehe si iqa,mimi dah
mula menjeling2 kt mamat2 tu..aku senyum je..kot2 tak dilayan...oik...ade respon de....heee tak masuk main ke???tanya aku..kita org tunggu kawan kjap...jawap salah sorg dp mereka..
ok la..kita org masok dulu la ye...alahai..mengatal plak aku hari ni..heee
   ENTAH kenapa...tetiba..kaki aku terlanggar kasut iqa...adoii..!!!!iqa jatuh depan pintu..sory2 beb..aku tak perasan..heee...kaw ni beb...sambil menahan sakit dan malu iqa cuba bangon..tapii..dia terjatuh lagi..heheheheh high heel kaw tu..over la doe...aku teros ketawa terbahak2 mimi,anis pon join
gelak...rupa2nya..mamat2 tadi pon...hahahahahaha salah sorg dp mereka berkata "hai cik adik,
dance on the floor ke tu???hahahahha.....
     Paiseyh....merah padam muka iqa..namun dia teros belalu dan masok ke bilik bowling tu...iqa..iqa..sory..jerit aku..heheheh..sory beb..aku pelok dia...urm...dia senyum tnda maafkn aku...acah je..xhal la beb..jwp iqa selamba..jom2..main..iqa mengajak ku ....kami pon terus la bergembira,seronok ....sampai lah lewat petang..lepas mgisi perut..kami pulang...seronok sangat2....



sehingga hari ni,,iqa,mimi,anis dan aku, tak akn pernah lupa saat2 manis kami pegi shopping pd haritu...kih3..lbih lagi saat2 iqa dance on the floor tu..hahahahah sory iqa ku sayang..heheheh

AWIE -MAAFKAN AKU

Maafkan aku mengganggumu
Cuma ku ingin kau tahu
Ruangan dihatiku hanyalah untukmu
Hari hari ku yang berlalu
Riang ceria kernamu
Mana adanya aku pasti ada kamu
Andainya engkau tahu perasan hatiku
Pastinya kau kan tersenyum diwaktu manis harimu
Biarkan biarlah tau teguh auranya kerana kamu
Kau sentiasa berada di mataku, hati dan jiwa

Maafkan aku mengganggumu
Dilewat malam malam mu
Inginku temanimu sebelum lenamu
Izinkan aku dekatimu
Inginku tawan cintamu
Agar dapat ku jadi dewata hatimu

BRUNO MARS- TALKING TO THE MOON

I know you're somewhere out there
Somewhere far away
I want you back
I want you back
My neighbors think
... I'm crazy
But they don't understand
You're all I have
You're all I have

At night when the stars
light up my room
I sit by myself

Talking to the Moon
Try to get to You
In hopes you're on
the other side
Talking to me too
Or am I a fool
who sits alone
Talking to the moon

I'm feeling like I'm famous
The talk of the town
They say
I've gone mad
Yeah
I've gone mad
But they don't know
what I know

Cause when the
sun goes down
someone's talking back
Yeah
They're talking back

Chorus:
At night when the stars
light up my room
I sit by myself
Talking to the Moon
Try to get to You
In hopes you're on
the other side
Talking to me too
Or am I a fool
who sits alone
Talking to the moon

Ahh Ahh,
Ahh Ahh,

Do you ever hear me calling?
Cause every night
I'm talking to the moon
Still trying to get to you

In hopes you're on
the other side
Talking to me too
Or am I a fool
who sits alone
Talking to the moon

I know you're somewhere out there
Somewhere far away

BINIKU GENGSTER !!

Hahaha..baca tajuk je dah agak da..mesti asben dia dah kena kontrol...kali ni kisah kawan ayah yg dah lama tak jumpa..pada hari raya yg lepas,ayah berpeluang bertemu sahabat lamanya yg dudok sekampong dan bersekolah ditempat yg sama dgn ayah...

25tahun tak jumpa...hahahah...dah tua dah kau,
*kata ayah pada kawannya.'
yelah...dah banyak uban kau...hahaha...
*ketawa mereka berterusan.
'buat apa sekarang?ko dok mana??
*tanya ayah lagi...
'aku dok  KL...ala kerja lama,tempat yg sama jgk...heheheh
*dia terus menjawap soalan2 ayah...
"aku dah banyak abiskan masa kt rumah la zeck...
*jawapnya seloroh...
''urus rumah dan anak2 lepas waktu kerja...
*sambongnya lagi...
"bini kau mana???
*tanya ayah seakan terkejut...
''Ada....dia sibok,sekarang dia dah jd tokeyh!!
''owh...wa......kaya la kau...''
*ayah mengusik..
''Adalah...rezki...tp aku ni dah jadi surirumah,bibik ,driver,hahaha...
*dia gelak besar..
''anak2 aku yg urus,makan minum,pakaian,sekolah...semua aku settle...hurm..berkorban zeck...heee
''tp knapa kau tak ambik maid??
*ayah cuba bg pendapat.
.''aishhh..bini aku kuat cemburu..dia tak nak pakai org gaji...
*hehehe gelak dia lg..

  Ayah mcm tak percaya,kawanya yg dulu playboy dimasa mudanya,kini dah berubah..jd suami mithali..huhu..


''kau ada lg lepak2 malam dgn kekawan ke??kalau dulu..selagi ayam tak berkokok..kau tak ingat nak balik rumah,hahaha..*ayah cuba mengingati sejarah kawannya tu..


''Tak la...aku dah tingalkan semua tu,pernah beberapakali aku dikuncikannya...tido luar aku mlm tu..sejok...banyak nyamok plak tu...eee...serik aku zeck...pastu taubat..tak ada lagi aktiviti lepak malam..heeee

''SO? kau da pndai masak la sekarang??? *usik ayah lagi...
''hehehe datang la rumah,kau cakap je..kau nk makan ape...aku mesti masakan...masakan timur,barat,thai...semua aku tau la...belajar kt internet la zeck...

pergh!!!boleh tahan uncle ni,mengalahkan aku..heq3


''bob,bini kau garang ke???*tanya ayah..
''heheheh...garang2 pempuan zeck....siang dia marah2..malam....dia tetap cool...aku faham dia mesti letih,penat dgn kerja,dgn promosi,dgn client,so..aku pandai2lah jaga hatinya...hehehe''

  'Bini kau tokey ape bob??? bisnes apa??*soal ayah , mcm polis pencen plak aku tgok...
  ''hurmmm...dulu dia mengajar kelas tea kwan do..sekarang ni dia da jadi jurulatih kelas tea kwan do merangkap pengusaha pulak. dah ada 2 cawangan dah sekarang.....dia ada tali pinggang hitam zeck...!! heee

''YA ALLAH!!!!BINI KAU GENGSTAR KE BOB??? kaki pukol. ???..hahahaha gelak ayah berterusan..dan hahahahha gelak mereka terus memecah suasana hari tu ...
sapa tak sayang bini oii

     ''ADEHHH!!!

uncle ni takut bini upanya...hehehehe....aku pon join gelak..walaupon cuma gelak dalam hati...opsss

sundal malam

bila sebut sundal malam ape yg aku bayangkan ?? aghhh macam2 la....ape2 je aktiviti yg seangkatan dengan menyundal...ahaks ! tak lupa jgk dgn hantu sundal bolong...hmmm..seram tuuu..

namun kali ni aku masokan eleman sundal yg mesra alam....ape ek???laaa..pokok sundal malam la...bau dia??harum gila...tp yg cium nya tak pernah lak jd gila...so,jgn la risau ok... pokok ni ditanam kt kawasan yg bertanah tinggi dan suhu yg sejok...mcm kt Cameron Highland tu...urm...tentu org kt sana wangi2kan.....

Di negara India tidak semua org boleh mendekati bunga ini..nak tahu kenapa??sbb  bunga ini boleh menimbulkan mood romantik terutamanya untuk pengantin baru

SO, gadis2 yang belum berkahwin dilarang dari mencium harumannya pada waktu malam kerana dikhuatiri ini akan merangsang aktiviti seksual mereka...hahahahah..power jgk bau bunga nikan....

di sini juga bunga ini dikenali dengan nama ratkirani yang bermaksud mistress of the night.Ia dikatakan dapat menambah dan meransangkan tenaga chakra yang boleh membuatkan seseorang itu mempunyai kuasa psikik (tidak diketahui sejauh mana kebenarannya)

SO...korang yg belom kawen tu jgn pulak nak mengatal utk menghidu bau bunga ni...Aku tak akan bertanggongjawap kalau apa2 terjadi kat korang..heee....




Minyak pati dari bunga ini sangat mahal ,ada tempat yang menjualnya dengan harga USD100 untuk 5ml dan digunakan untuk pemulihan emosi, ia mendatangkan ketenangan hati dan perasaan.

Bunga ini banyak ditanam secara kormisial di Mexico .pada kawan2 yg nak bukak bisnes aaa..nilah antara bisnes terkini..hahaha tanam pokok sundal malam... jgn lak asik nk menyundal je malam2... rezki tak masok nanti..heheheh..

jadi petani modern la kita lepas ni...hahahahah..


OPSSS....sundal malam yg lagi satu...hahaha yang dok kat tepi2 jalan..tunggu pelanggan pastu....buat benda2 ''magik'' silap2 kena cekop dengan penguatkuasa dari jabatan agama...harap korang dpt bezakan mana satu sundal malam yang mana lebih  berharga dan berkualiti tinggi  hehehe....

made in Thailand ~~


APE SALAH AKU BEB???

Seperti hari2 yg biasa,pas balik jogging,aku ajak dia lepak2 kejap kt bangku kat taman tu..
harini ku tatap wajahnya..
matanya bengkak...
pipinya merah...kaw knape??kne lempang lg???
dia mengangguk2kan kepala mgiakan ptanyaan aku tadi..pasal ape ???tanya ku..
biasa la..pasal tudung,jawapnya perlahan...ayah marah aku nak pakai tudung....sedih beb...
airmatanya mula mengalir dipipi....
aku tak mampu nak kata ape lg...
sabar la...tu hak ayah kaw...kaw anaknya..
tapi!!!aku nak pakai tudung,macam kaw...semenjak kaw pakai tudung ni,aku tengok..keayuan kaw terserlah taw...kaw nampak ayu beb...
Aaaahh....kecian pulak aku tgok dia..
ok..ok...kaw kne saba ok...aku cuba pujuk dia lagi...aku mcm nak tenangkan dia,nak pelok dia,tp...badan aku ni dah berbau peloh..kang termuntah darah pulak dia...
BEB.....!!!apa salah aku beb,nak pakai tudong pown tak bole???
uRmmm...aku tambah blurr...tak tahu nak kata ape lagi dah....
aku pandang mata dia,aku senyum....
haishhh...tak mau lah nanges2...aku cuba tenangkan lagi jiwa dia yg makin berkocak saat ni...saba ok?
BEB......dia menghentak2kan kaki  ...kaw ni kawan aku...tu pon kaw tak bole tolong ke???
dahlah mak dan ayah aku halang...ni kaw pulak...uRm....sayu taw.....sambil dia menyapu airmata nya yg turun laju dipipi...sayu dan sebak plak aku tgok...
         CAMNIE LA BEB......aku memang tak dapat komen ape2...kalau aku pon jd mak dan ayah kaw ..aku tak bagi kaw bertudong beb....jawapku plahan...
        TAPI KENAPA AKU TAK BOLE BEB????dia menjerit2 mengeluarkan kata2 tu kt aku...
HADOIIII!!!!!HARAM TAW..HARAM!!!KAW TAW X??KAW TU LELAKI.!!!!.TUDONG UTK AURAT PEMPUAN...aku pulak meninggikan suara pada dia...SENGAL LAHHH....tu misai kaw,mana kaw nk letak????
       Dia teros bangon dan pergi meninggalkan aku sendirian kt bangku ....hahahah...mesti dia marah gila kt aku kali ni...SORY BOY...aku tak rela tengok kawan lelaki aku pakai tudong...SUMPAHHHHH!!!!!!

KEKASIH KU MUDA...!!!

urm..tajuk je mcm pelik...tapi memang kenyataan,kekasihku memang muda,,,2 tahun mengenali dia,  hmmm ....die memang kekasihku... setiap pagi aku akan menunggu dia kt depan muka pintu,kecuali kalau hari cuti..senyumannya la yg buat aku rindu kalau tak jumpa  dia.....wajah tampan  dia..perghh...ramai yg gila bayang kalau memandang,

   EH!MACAM ARAB LA...

   WAW!!! ENSEM SIOTTT...

   PERGH!!!LAWA BUDAK TU..CUTE SEYHHH...

aaa...itu la yg selalu aku dengar dari bisik2kan pempuan2 yg memandang kekasihku tu...aku mampu senyum jerk...heeee bila disisinya,sikap manjanya...sifat periangnya...buat aku hampir lupa dunia seketika...dia selalu membelai rambutku,selalu memelok leherku tekala ingin mengucup pipiku.. setiap masa dia ingin selalu berada dalam dakapan aku ... sayang nyaaaa ....


SAYANG....kau terlalu istemewa buatku..semakin hari aku semakin sayang kt dia..jika sehari tak berjumpa...foto2 dia la jadi pengubat rindu ...ahhh..terasa sepi seluruh alamku...


"KAKAK ...NAK SHUSHU....''

urm ??...ok sayang....mana botol????hehehe..dia akan berlari mencari botol susunya yg dah kosong tu.....meh2 kakak buatkan ye...heheheh..tu lah kekasih mudaku..baby yg berumur 2 tahun,yg berada ditaman asuhan mama di "NURSERY NURQASEH"....dialah baby yg paling manja dgn aku,...

ADAM..walaupon baru 2 tahun disisimu...akak rasa kau yg teristemewa buat akak..biarla ape org nak kata,namun atas rasa tanggungjawab..adam akan ku jaga dengan sebaik -baik nya ditaman asuhan ini...


  
aku sayang kamu kekasih mudaku...muahhhh..meh...dokong yok...pelok akak kuat2 taw...!!!hehehe aktiviti harian yg tak mungkin  aku lupakan selama2nya sebagai pembantu pengasuh kanak-kanak....

MAAFKAN AKU...

Terlantar dkamar sepi...melayan perasaan...menitis airmata satu ppersatu...dada sebak....kaku....pilu.....mengenangkn suratan....mengapai impian yg kian menjengok pjalanan ku ini....adekah bakal terpisah lg???mbiarkan bahgia layu???mana janji??suarahati kini jd teman....aahhh takdir penentu...tp
munkir janji kini bakal jd penamat...berdosakah aku???

Aku mmg xguna...mghancurkan hati n perasaan mu...menghancurkan harapanmu...mengecewakan dirimu...Aku mmg bersalah....membiarakn mu dlm kmurungan dlm menyesali perhubungan ini.....aku mmg berdosa...meninggalkan mu..dsaat kaw mgharafkan cinta sucimu berbalas....aku memang jahat...menduakan mu yg bgitu jujur menyintaiku,menyayangi,dan merindu ku selama ini....MAAFKAN AKU....

munajat cinta

malam ini ku sendiri
tak ada yang menemani
seperti malam-malam
yang sudah-sudah
hati ini selalu sepi
tak ada yang menghiasi
seperti cinta ini
yang selalu pupus

tuhan kirimkanlah aku
kekasih yang baik hati
yang mencintai aku
apa adanya
mawar ini semakin layu
tak ada yang memiliki
seperti aku ini
semakin pupus

ALAHAI KAWAN.....ALAHAI FB..

Lepas solat suboh pagi tu..
mata nie kaku lak tak mau pejam lagi..
hari2 cuti ,kalau bangon lambat orite gak..hehehe..
memang betol,mata nie memang tak mau tido..erghh
tetibe mataku terpandang pd broadband yg lesu diatas meja..urm..on9 best gak nie...ahaks!!
           

First,fb la...hehehe..check inbox..oik!!?!!macam2 ada...haha...kawan2 aku memang la camnie,hahaha,,RINDU LA....MUAH LA...OII!!!!...URM.....HELLO BABY.....tak kurang jgk...HAI SAYANGGG...aduh2..mesra alam betol ..aku cme mampu senyum je r...heeee..nak balas tak ek??haishhh..lalala..pilih2 je la....mana yg TERinterested je la..tu la perangai aku..ish3..xbaek punye kawan.!!hahaha ade ku kesah???

 FB (facebook)antara reality dan fantasi,
yeke??tp sunyiku akan hilang kalau on9 fb..
nak tau knape?ramai kawan2ku yg pandai ambil hati aku kt fb nie,bergurau,kongsi masalah,beri info,mengode pon ada...aduh,duh,duh...mana tahannnn...hahahaha.sekarang ni,kalau sehari tak on9 fb,mcm tak bermakna hidop nie..ade je yg tak kena..hehe..nape ek??korang je yg bole memahaminye..aku??malu siot  nk komen..hehehe..lu pikir la sendiri ok...   

7 petanda kebahagiaan dunia

siapa tak mahu  hidup bahagia..

terutama  hidup kt dunia yang sekejap ni...

lagi kalau disamping insan yg tersayang...

alahai...indah nye hidop...

DARIPADA IBNU ABBAS R.A.A,

ada 7 petanda kebahagiaan dunia iaitu;

 1; hati yg selalu bersyukur..

 2;pasangan hidup yg soleh..

 3; anak yg soleh..

 4; lingkungan  yg kondusif utk  iman kita..

  5;harta yg halal..

  6; semangat utk memahami agama..

   7; umur yg berkat- ertinya umur yg semakin tua semakin soleh,
         yg setiap detiknye diisi  dengan amal ibadah..

Harapan aku  gadis-gadis  kt luar sana dapat lah pasangan  seperti yg diatas,agar kebahagiaan kekal  menjadi milik semua,.INSYA ALLAH..ingatlah sesungguhnya kita layak utk hidup bahagia...    !!

SEPETANG DIKAMPUNGKU

nenek: rindu dengan cucu nenek ni..
yenda: hehehe (hanya senyum sambil peluk manja kat neneknye)
nenek: da besar panjang, bile nak kawin??
yenda: erm....
nenek:da ade calon??
yenda: (tengok nenek sambil senyum).. masih peluk nenek
nenek:kalau cari calon couple,
  1. biar tak nsem, janji beriman
  2. biar tak kaya harta, tapi kaya budi bahasa
  3. biar tak berpangkat, tapi rajin bekerja
  4. biar yang suke pompan....
yenda: NENEK!!!!saya x mau playboy larh...
nenek: hehehehe... i mean he likes girls because his not gay larh sayang..(sambil cium pipi yenda)
yenda:OMG!! nenek ni  wat suspen jerk..hehehe sambil peluk nenek manja

yenda : ok i akan bagi calon cucu menantu yang terbaek wat nenek...

*janji seorang cucu kepada neneknya yang disayangi..

RAYE ! RAYE !



hahaha...rayer, rayer, 
rayer tak habis -habis lagi..
seminggu rayer kat kampung letih doe..
kat kampung jalan-jalan ziarah family..
ade best, ade tak best..
tapi banyak lah yang best....
jumpe sedare mare...
muah sana, muah sini.. 
Balik rumah sendiri ..perh, lagi la letih..
hari-hari cuci gelas, isi kuih, masak-masak
tetamu...? 
maaaaaiiiiiii tak putus -putus
sampai lenguh nak salam..
sampai lenguh bibir nak senyum..
jari ni da naik cramp dah.. hahahaha
kengkawan ayah, 
kengkawan mama, 
kengkawan adek.. fuyooooo..
tu tak kira pak long, mak long, 
pak uda, pak usu, makcik, mak ngah.. haish..
belom lagi anak sedare mak , anak sedare bapak..
hahaha meriah meriah..

kengkawan alam maya seperti dari 
fb  
moko.mobi 
qute game

ramai la yg sudi datang itu belum rombongan marhaban yang datang satu taman ramainya dan belum rombongan  meminang yang pun turut serta datang opsss ... alalalala, meriahnyerr..


alhamdulilah ,nasib baik sebulan jek raye.. kalau setahun?? 

Ape jadi kat jari aku  yang halus mulus ni?
Apa jadi kat bibir aku yg chumil ni?
Apa jadi kat suara aku yg merdu ini?
tak lama lagi raye dh nak abis 
aku dah tak sibuk lagi
dah tenang macam dulu
dah sunyi semula macam selalu
tapi walau sesibuk mana aku beraye
aku tetap ingat dia yang jauh disana
hahaha dia? dia? dia?
haruslaaa....


RINDU INI.......

sepi......mata pon takmau pejam....saat merindumu....aku sering begini,suasana petang ni seakan mengerti pd situasi yg aku tanggong .sesekali airmata mengalir...tandaku merindu mu...sesekali sebak ku rasa didada..tanda ingatan ini masih utuh menenangkanmu...cinta,kasih ,sayang....saban waktu menjelma dalam kamar rindu ini...manekah kamu????kau biakan ku sendiri ...kau biarkan ku sepi....kenangan demi kenangan menjelma.....kau entah dimana...


SAYANGKU....saat merindumu...teringat kata2mu dulu"kalau kau merindu..pejam matamu...kau bayangkan aku...pasti terubat rindu2mu itu....TAPI!!!!aku tak mampu melakukannye....saat aku merindu...hatiku luluh...jiwaku rapuh...harapanku lemah...nafasku sesak.....yg ku mahu...cuma kamu kembali disisi..menemaniku selalu...

SAYANG.....andai kau berubahati..biarkan lah aku terus begini...merindumu tanpa jemu.walau kau jauh,aku kan tetap dekat dihatimu,aku akan tetap setia menanti hadirmu..aku kan tetap setia..menunggumu...dan terus menunggu....walau aku tak pasti.sampai bila aku mampu merindu dan menunggu mu dgn setia dsini...

SAYANG...hanya satu pintaku,andai esok bukan milik kita...aku sentiasa mengharafkan agar kau sudi jadikan kenangan cinta kita sebagai saat terindah dlm hidopmu,kenang aku dlm setiap mimpimu,ingat aku dlm setiap hembusan nafasmu,rindulah aku dlm setiap kerdipan matamu,walau ketika itu,mungkin kau bukan milik ku lagi.......