BINTANG HATIKU

Kau beriku sinar

walaupun malam itu kita kegelapan

namun kehadiranmu menjadikan aku orang paling berani di kala itu..

kau beriku semangat

walaupun ketika itu aku insan yang paling lemah di maya ini

namun munculmu  membuat aku insan paling bersyukur atas nikmat Tuhan!

kini

kau lah penyeri malam-malamku yang suram

kaulah bintang yang bersinar dilangitku yang mendung

kaulah haruman yang semerbak mewangi ditaman asmaraku

kaulah sumber inspirasi dalam hidupku

kaulah segala-galanya..

terima kasih untuk kasih sayangmu.

tidak pernah menyesal kerana menyintaimu...

aku sayang kamu sangat-sangat




DOKTOR JIWAKU

Semalam demam tak semboh-semboh lagi
kata org tak baik mengeluh kan
tapi aku dah pon buat.....
astagfirullah halazim....
masuk pukul 10 malam demam makin menjadi-jadi
seluruh badanku panas tapi..
kaki aku sejuk...
hari ni dah masuk minggu yang kedua aku camni..
YA ALLAH....
ampunkan aku jika aku selalu buat dosa...
sebak pulak time ni..
naik pukul 11 malam...
airmata pulak turun..
dah la badanku makin panas,
kaki ku makin sejuk...
air mata pulak turun makin lama makin laju ....
maaf..termenangis masa tu....
dalam demam aku terus setia menanti!
doktor jiwaku...
tapi mana?
pukul 12 mlm....
aku still tunggu doktor dgn jiwa yg resah
tiba-tiba....
doktor pun sampai..
menegur aku dengan mesra..
bergenang airmata kegembiraan aku...
kemaafan dihulurkan sebab kesibukkan melayan sahabat-sahabat...
aku terpaksa akur..
sebab benda dah pun terjadi...
yang aku sesali...
aku telah  buat temujanji dgn doktor sehari lebih awal..
kenapa doktor tidak memaklumkan yang doktor tidak ade masa utk aku pada malam itu..
semuanya amat aku sesali..
kerana semua ini bakal tercetusnya perpisahan antara aku, demam, dan doktor jiwaku!
jarak kita kian semakin jauh 'doktor'~
aku semakin lemah disini.....

WANITA DAN KEGANASAN

kalau kata wanita (org perempuan)
terus jew korang nampak..
yang sweet...
yang ayu...
yang manja..
ala..senang ckp yang lemah lembut tu lah wanita
tapi jangan lupa yew..
ada masa, wanita boleh mengganas...
tapi mesti bersebab,bukan sembarangan dia tu nak mengganas..
i know la sbb i ni kan perempuan melayu terakhir...
hahaha.... suka siot kat gelaran tu....
ko ade??? hehehe
korang pernah tengok tak macamane rupa nya org perempuan ni kalau dah mengganas??


jum....


silap gaya patah tangan bro ni...

memang degil..org dah kata..

laen kali date bwk lah eskrim..kedekot!!

ni last warning taw..

jgn nak usya awek  kat toilet lagi....

geram tol laa..

org dah marah pon maseh nak tersengih2 lagi...

ingat!!!...

kali ni amma takkan ampun kan   ko.

.turun!!!! cepat!!!!


haiyark!!!!

tendangan ber api..jaga!!!

adehhh..

dah bnyak kali ckp tp ttp tak mau dengo...

rasekan!!!..wa rilex jew....

hahahaha...
so..kita jgn lah nak pandang ringan kalau org perempuan ni dah mula mengganas..
ade makan  gigi jawapnya...
atau ada yang tido kat luar kot mlm tu...hehe
tapi..semua itu bersebab bro..
bukan dia (org perempuan )suka bab-bab mengganas ni...
so..hati2 lah bila berurusan dgn 'DIA'..(org perempuan)
kata2 manis mu bro bisa melemahkan tabiat ganas dia (org perempuan) skill tu heee...

MASALAH FT PROBLEM

tajuk tak boleh blah jew kan hehe
tapi tu lah ..nak share kt sini..
persoalannya:
kenapa ada manusia yang susah nak hulurkan senyuman ?
tak perlu bayar ape2...
dah tu dapat pahala lagi..
dalam kehidupan harian aku..
ramai lagi manusia yang bersifat..
'.KEDEKUT SENYUM'
hadoiyai..bukan sakit pun..
just tarik bibir sikit ..aa...senyum lah tu...
tak perlu tenaga yang banyak pun..
takda  hilang nya lipstik kat bibir tu cik kak oi...
makin berseri2 lagi adalah...
tapi..tu lah kenyataan
lagi-lagi kalau insan ni dia rasa dia lah insan tercantik semalaya...
hello cik kak yew...
haiwan pun pandai senyum taw..
inikan pulak manusia yang bijak pandai serupa kamu!
oik?? haiwan senyum??
taknak cakap banyak lah..jum kita tengok
sapa yang kena!!! heeee








mungkin sebab haiwan ni tau yang ...



so..sebagai manusia yang beriman lagi  berakal..
tak rugi rasanya kalau kita sedekahkan senyuman pada insan yang lain.
jangan over sudah lah kan..yang penting..senyuman anda itu ikhlas...
lagi satu...dengan bersenyuman tu...anda juga akan ' terbuat ' senaman kat muka  tu!!
so..secara tak langsong..awet muda taw.....wow...syok abisss!!!
heee..smile...smile.....


miss hetty~ tido pun senyum..kompem!!! hahaha...
tido dalam iman derrr.....heee...

cute jew kan kalau awek tu suka senyum kat kitakan ...heee

wa gelak jew tiap mase..senyum dah tak maen lagi dah hahahah!!



eh..ape pasal terbau megi kari lak mlm2 ni?
hahaha....sory...tak makan megi lah sayang~

APAKAH INI COBAAN

Minggu lepas sakit..
minggu ni sakit..
makan ubat dah macam makan  nasi..
apakah ini namanya cobaan?
kata orang sakit tu penghapus dosa- dosa kecil...
apa benar?
kalau macamtu...mesti dosa aku dah banyak..
berapa tan gaknya ek??
tah-tah dah berkapal2 dosa aku...adehh...
ya ALLAHandai ini dosa...kau ampunkan aku
andai ini cubaan....
Kau kuat kan hati aku utk tempohi semua cobaan ini...
aku dah tak mampu utk makan ubat lagi...
tekak ni dah rasa pahit semacam dah..
ohhh...tak tahan lagi....

sakit rindu pon yew jugak ni ...huarghh....  :'(

IT HAPENNING!!!

ape?
ntah la...
so ape yang happening tu?
hehehe..all
hurm...problem2..
all  are happening?
bagus lah..
paling tak ape yang ko hajat tu tercapai...
tak jugak..
peribadi jujur cakap tak semua tapi hampir-hampir semua
sengal lah oi...
cakap macam bombay...
pening2....
hahaha...ok2 mari aku story k..
aku beli kain semalam...
kain tu sgt licin dan lembut..
aku cuba nk buat sendiri baju tu
mase aku gunting...semua keluar..
air peluh,air mata..air liur pun hampir2 gak keluar...haha
licin gile taw...aku dah naik hangin ..
mau saja aku buang kain tu kt tong sampah..
but..
seseorang datang membantu...
dengan sabar dia tenangkan aku
dibantunya aku sampai proses mengunting selesai
last....siap...sekarang  kain tu aku dah hantar kt kedai utk jahit tepi..
ya Tuhan.....
alhamdullilah ada dia..kalau tak....?!!
aaa..kalau tak ape jadi??
inshaALLAH kain tu ada dlm tong sampah
dan sudah diangkut lori sampah pagi tadi hehehe
btw...
aku pun tak perasan yang dia mahir dlm menenangkan org yang berjiwa kacau mcm aku..
aduhai..kenapa aku jadi kacau camtu sekali ek??
malu siot!!!
untuk seseorang itu...
tengs alot...
sebab sudi melayan karenah aku
seorang yang memang mudah terbakar hati
dan susah nak bersabar...huhu
sok baju tu kalu dah siap aku tunjuk kan kat korang  oke...

peace no cry...
heee~

OMBAK RINDU

Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisiku
Tuhan aku tahu banyak dosaku
Hanya ingat Kamu kala dukaku
Namun hanya Kamu yang mampu membuka
Pintu hatinya ‘tuk cintaku

Malam kau bawalah rinduku
Untuk dirinya yang jauh dariku
Agar dia tidak kesepian
Selalu rasa ada cinta agung
Hujan bawa air mataku
Yang mengalir membasuh lukaku
Agar dia tahu ku tersiksa
Tanpa cinta dia di hatiku
Hanya mampu berserah
Moga cahaya tiba nanti
Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terimaku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisiku




NOKTAH CINTA


Ternyata semua bicaraku
Tersimpan di dalam hatiku
Ternyata semua soalanku
Tak pernah kau fikir di fikiran
Mengapa kau masih
Mencari kepastian dalam cinta
Dan di sini masih
Menanti jawapannya
Tuhan tolong nyatakanlah
Padanya tentang cinta
Adakah masih diriku diperlukan
Tuhan tunjukkan padanya
Tentang apa yang ku fikirkan
Adakah cinta ini perlu untuk dirinya

Berbicara tentang cinta kita
Masih tiada noktah penghujungnya
Berbicara tentang perasaan
Simpan saja semua itu
Mengapa kau masih
Mencari kepastian dalam cinta
Dan di sini masih
Menanti jawapannya
Tuhan tolong nyatakanlah
Padanya tentang cinta
Adakah masih diriku diperlukan
Tuhan tunjukkan padanya
Tentang apa yang ku fikirkan
Adakah cinta ini perlu untuk dirinya





I LIKE THAT !!

what would you like?
urghh....the thing that....i like is...aaaaa....

i like that!
whats that?
want to know?
let's see!!
i like that!!!


nothing can change it...confirm like that...

every day eat that...bcoz i like that!! yeepiii...

really like that!!!! hehe

very like that!!!

i like that ...  you  like too...??? heee..

waw!! just my dreams....always in my dreams..like that!!

whos that??? ahaks! you like him??..i?? dont know laaa..haha

WANITA JELITA SEMALAYA

perempuan memang mahluk terindah diatas muka bumi ni..
sifat, naluri, wajah dari hujung rambut...
hingga hujung kaki
semua orang pandang..
alhamdullillah...
bersyukurlah jika anda jadi wanita yang menjadi pujaan ramai,
jagalah maruah dan peribadi anda utk kekal dipandang cantik.
cantik luar....cantik dalam!
terbaekkkk...!!
antara wanita yang menjadi idola masa kini,
dan pujaan setiap mata lelaki..
mari kita lihat...















mak ai.
ramai jugak wanita yang cantik-cantik kat  malaya ni...
so sekarang kita tak payah lah puja - puja amoi luar negara tu.
dalam negara pun apa kurangnyakan..terbaik wok!!!
alamak terlupa lah ...
ada sorang lagi yang  jelita kat malaya ni..
dimata aku dia memang jelita...dan hot!!
anda pulak bagaimana??









PERGH....tu jew yang selalu i dengar tiap kali mata-mata nakal tu pandang...
wak joko  pun minat...hehehe...
dah bersusun majalah dibeli..
hari-hari dok baca...
sampai naik lusuh majalah tu dikerjakan.
tak tau la..wak minat tang mana...
artikelnya kah?
gambar-gambarnya kah?
bajunya yang cantik-cantik itu kah?
waallahhualam...
wak joko jew yang tahu..hehek
untuk bro-bro yang kat luar sana...
pasni jangan dok gadoh-gadoh nak tengok gambar neelofa lagi ok...
kat blog i pun ada standby ni....hehehe
sayang...u minat neelofa gakke?? hehe  muachhh...mish u~

KAU BERI KU BAHGIA.... WALAU PUN SEKETIKA


LOVE YOU BABY~PLEASE DONT GO!!
KISAH   HATI
Hatiku hatimu
Menjadi satu cinta
Ku rasa hadirmu
Menyempurnakan aku
Tapi cinta bukan milik kita
Semua harus berakhir
Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini
Mungkin kita bersama
Nanti di atas sana
Biar ku setia menjaga cintamu
Selamanya













TERASA DI SYURGA
Engkau tersenyum malu
Bila ku bertanya
Adakah diriku ada di hatimu
Aku amat terasa
Lirikan manjamu
Membuat diriku terus terlena
Indahnya rasa bila dicintai
Hidup ini terasa di syurga
Tak sabar menunggu hari esok
Umpama mawar yang sedang mekar
Oh kasihku
Cintailah diriku
Sayangilah hatiku
Sepenuh jiwamu
Indahnya rasa bila dicintai
Hidup ini terasa di syurga
Indahnya rasa bila dicintai
Oh kasihku
Cintailah diriku
Sayangilah hatiku
Sepenuh jiwamu



ZAMAN TELAH BERUBAH

indahnya zaman kanak-kanak

wa goreng nyaring..xde sape yg marah

selalu tak lah rasa pening camni...
ergh!! ( pula passward fbook bf )


lepak2 dgn couple pon mama tak marah...

tengok!!! bole tunjuk kt dia yg kami tak serupa..

main pasir tu dah jadi aktibiti harian..wajib tu!!!!

pegi mesyuarat tingkap pon bawa baby..hehe

do you love me...bie??..sape nk gosip pasal kami?
tak de punye hee

miss your kiss...memberi dan menerima...
papa nampak pon x
tak kan mrh..huhu

yew..cuma  zaman kanak-kanak je kita dapat buat semua yang kat atas tu,
cuba korang buat time korang dah remaja@ dewasa ni...(cari nahas la tu...)
kompem korang kena gosip, maki, kritikan, dimarah dan semua yang seangkatan dgnnya lah hehe
so, tak payah ngade-ngade nak try test ok...
memang enjoylah  kan zaman ni...
tapi aku tak ingat semua kenangan aku dizaman ni...
sebab aku ni....
pelupa laa...