AIR MATA BOSS

Malam minggu yg resah
seakan sunyi nya malam ni
padahal tv tengah berlangsung final games piala FA
kenapa ekk saya macam ni malam ni ?
kata orang tak baik mengeluh
tapi rasanya dah puluhan kali saya mengeluh ni
aaah..kena ke mengeluh
bukan dapat selesaikan masalah pun kan
awak tadi boss saya  menangis lagi
dia hampir berjaya memujuk saya
tapi bila ingatkan pesanan orang tua saya
saya kuatkan semangat untuk meninggalkan dia juga
argh !! sedih . . .
sebelum pulang kerumah saya sempat mengucapkan terima kasih
pada dia kerana telah menjaga saya selama saya di perantauan ni
selama itu jugak dia yg menguruskan tempat tinggal saya
kerja saya dan semua aktiviti saya
tanpa saya sedari semasa bersalaman dan mencium tangannya
saya sempat mengucapkan
'thanks for everything madam ,i'll miss u ..'
dan dengan linangan air mata madam memeluk saya
sambil berbisik you are welcome baby,miss u too,
if u free call me ok ...i'm waiting .. takecare dear.... 
Saya pulang dengan  air mata yg tak henti-henti turun
meninggalkan madam sendirian di pejabatnya
selamat tinggal madam
selamat tinggal GENTING .....
i'm back mama ..


SAYA AWEK K-POP??

hai ...
bosan ekk
heee..pe barang bosan
ada banyak lagi kerja yg berfaedah yang awak boleh buat
sapu lantai ,lap meja, iron baju,cuci cermin tingkap
aaa.. macam-macam kan
kalau asik mengadap lappy je
memang la bosan sesangat
lagi-lagi buka fb tapi takde sesiapa nak bersembang kan
tadi saya pun bosan jugak
walaupun online sekejap
layan kawan-kawan punya status
belagak dengan komen bergambar
haaa..  naik jenuh nak mengedit photo haha
lelama naik bosan
tapi dalam bosan tu
belek punya belek
saya lupa yang saya adalah admin untuk satu page 'K-POP'
hah !! huruf besar gitu...
what?? bila jadi admin tu?
oh ye..saya masih ingat
ada sorang bro tu minta saya jadi admin page tu
tapi malangnya saya lupa ..haaaa...
teruknya saya !!!! *ketuk kepala dengan lappy jap* adeh...
lama dah page tu dibuat
tapi saya memang lupa gilerrr
asik-asik dengan  page  jiwang bawang je tu
pastu layan page rock!
lantak ko !! haaaa...
okla.. panjang sangat entri ni nanti
saya  promote page 'k-pop' tu ok!
tapi macam kosong lagi ..
nantilah kalau tak pencen saya masukan info dalam tu
tapi...boleh ke saya jadi 'k-pop'
yang selamani saya tau saya seorang yg berjiwa rock !
aduh..duh..duh
jom lepak sini ~ Shinee ( International )
sesiapa yg minat 'k-pop' tu
dan nak jadi admin ,bolehlah  beritau saya ye.
nak cari teman pengganti je ni heee ~

EMO DAN SAYA

Salam mesra
minggu meroyan dah sepi
mood saya nak meroyan pun dah hampir pupus
tapi bila kekasih awal dan akhir saya kata ....



haaaa.. hilang sudah mood nak sedih - sedih
timbul pulak mood gila khinzir hahaha
i love u baby... aaumm sikit hehe
tapi..saya memang mengade
bila dia pujuk saya
mesti saya buat perangai ..




tulah saya
sikit-sikit nak merajuk tak memasal
emm..memang mengade
tapi sebenarnya inilah saat - saat yg saya nak kumpul
selagi saya aktif berfacebook
lepas saya pencen nanti
semua tu akan jadi kenangan terindah buat saya
part saya merajuk
part kena pujuk
part happy
part sedih
alahai.... nak menangis dah ni





SALAM RINDU DI JEREBU JIWA

Menyusuri pagi nan sepi
sangat membuat saya pilu dan sayu
semalam dan semalamnya
bukan lah hari-hari yg membahgiakan buat saya
sedangkan selamani hidup saya happy dan ceria
tanpa saya terfikir
akan datang jerebu melanda diseluruh alam saya ni
setiap sudut  di jiwa saya berkabus
setiap inci kamar hati saya berhabuk
mata saya pedih ...
ahh jerebu minda
mengapakah saat-saat jiwa ini sedang menikmati bahagia
kau pula yang hadir??
kenapa tak untuk orang lain?
kenapa untuk saya?
adakah saya tidak  layak untuk bahagia ?
berilah peluang untuk saya menikmati sebentar saja bahagia
itu pun sudah cukup  memadai
bahagia bersama insan   yang saya sayang
bahagia bersama impian kami selama ini kami rancang ..

MANGSA KEADAAN 2

DIA....
seorang gadis yg manja
penyayang dan lemah lembut ...
dari kecil dia tak pernah bercampur dengan orang lain melainkan ahli keluarganya
kata ibu..orang lain tu bukan muhram maka dia tak boleh bercampur sesuka hati
dia akur kata-kata ibu...
namun bila dah dewasa dia mula rasa bosan
dia bosan dengan pegangan ibu yg keterlaluan tu
dia rasa sangat tertekan !!!
namun dalam masa yg sama dia masih lagi memendam rasa itu !
harini dia terpaksa tinggalkan apa yg dia sayang
kalini dia terpaksa menanggung semua derita sendirian lagi
kalini dia akan meninggalkan orang yang dia panggil sayang ...
kesian dia ... hidupnya tak selalu indah
seperti yg selalu dia bayangkan
seperti bagaimana yg selalu dia inginkan
dia sudah meluahkan nya pada sayang
dan kata sayang . . .
turutlah kata orang tua dia tu
tidak kah dia tahu syurga bagi anak-anak ialah
dengan menghurmati kedua ibubapanya  ??
sayang hendak dia ikut saja kemahuan ibu.
yang pasti sayang nak dia takkan pernah melupakan sayang  ...
dia ikut pesanan sayang..
dia akan ikut arahan ibu selepas ni ...
semalaman dia menangis sedih
mengenangkan detik hidup tanpa sayang disisi
tanpa gurau senda sayang nanti
tanpa kata-kata rindu dari sayang lagi
kini dia makin lemah
dalam menghitung detik yang kian hampir
dimana doa akan melenyapkan semua kenangan bersama sayang
dan meninggalkan sayang bersama insan lain disana  . . . .
duhai insan lain ..jaga lah sayang dia ini
dia tak mampu membawa sayang dia bersama
dia hanya insan yang lemah
dia doakan insan lain itu menyayangi sayang
seperti dia menyayangi sayang jugak
sayang , dia sangat-sangat sayang kat sayang
namun relakan dia pergi ...
dia rindukan awak sayang . . .







PEREMPUAN

hai awak
assalammualaikum
net book demam
tuannya macam asoh hilang suami
hari ni macam dah ok
padahal tak pergi jumpa pakar lagi pun
godak sana
godeh sini
hidup pulak nya
so dapatlah saya berblog . huhu
emmm harini hari ahad
memang busy sikit
seawal pagi dah siapkan menu untuk sarapan
sambil tu cuci kain baju
sapu , mop lantai
kemas bilik tidur
cuci bilik mandi
hehehe nasib bujang
kalau dah kawin mesti buat kerja sambil jaga anak ! adoi..
anak nak susu
anak nak dukung
anak berak
anak menangis
anak nak makan
nak mandikan anak
tu belum tanggungjawap dengan suami lagi tu
tu belum cerita ada anak 3 tu ...
tu tak cerita bila duduk serumah dengan mak mertua lagi tu !!
aduh duhduh ..alahai... mesti sibukan bila hari minggu macam ni
opssss * berangan saya dah over ni *  cut !!! hehe
lihat je tanggungjawap seorang insan yg dipanggil perempuan
dari dia single sampailah dia married !!
tanggungjawap pada rumah tangganya hampir sama  saja
ianya sungguh menguji tahap kemampuan kudratnya
namun pada saya ... semua ni adalah  biasa-biasa aja
walau semua kerja-kerja yg saya lakukan harini
hanya berlaku dikawal oleh minda saja
tapi jiwa..perasaan saya entah kemana ...emmm



MEREPEK-REPEK

Ini bukan iklan kerepek atau keropok ye
ini adalah kenyatan
reality dan bukan fantasy !
kalau awak nak fantasy
jum layan lah fantasia bulan madu
boleh bulan madu diatas pelangi lagi ..
seperti sedia maklum
saya memang suka merepek
walau dimana-mana sekali pun !
tak percaya?
pergi lah tanya kawan-kawan saya
di facebook
di  rumah orang sebelah
di ofis
di ..ala..semualah di lah senang kata!
paling dasyat saya suka merepek didalam mimpi .
malam tadi saya sudah bermimpi ..hek3
mimpi yang indah tapi seram!!
apakah? yes jum kongsi disini
kalau awak semua nak tahu
mimpi malam tadi ada la seseorang tu  bagi saya lagu
lagu tu lagu ingeris tau , tajuk nya I miss U !
yang dinyanyikan oleh kumpulan Blink-Blink
eh..bukan ....  Blink 128 !
kemudian saya disuruh hayati lirik lagu tersebut
maka dengan bersemangat yang padu,saya pun layan la
uhh..sunguh menarik lirik lagu tu
ianya asik sebut i miss u ...i miss u...
ok..ianya asik kata i miss u
maka dengan iklas saya kata ,yeaah......i miss u too .....
bila saya tersedar...dan saya berblog pepagi ni
yeah.. lagu tu ade di blog ni hah !!
awak dengar tak awak?? dengar tak ??
ahha.. ok2.. miss  u ..miss u heee...
kan..tengok la.. saya dah merepek-repek :P
selamat bertugas awak yg disana ~
i  really miss u . . .

KU LEPASKAN JUA

Santai nya pagi ni
saat mata mula terbuka
saya hanya termenung kearah siling bilik yang kosong
semalam..... ye malam semalam
sebelum mata  terbuai oleh mimpi indah
saya dah membuat keputusan
bahawa semua yang terjadi adalah permintaan
bukannya paksaan
kehendak awak akan saya turuti
walaupun bukannya satu pekara yang mudah bagi saya
awak yang hampir beberapa tahun menemani hidup saya
hampir semua aktiviti saya adalah bersama awak
ye..hampir ...hanya aktiviti personal je yang kita berbeza
tapi malam tadi awak inginkan perpisahan
kata awak semua ini kerana
awak tak mahu menganggu kehidupan saya lagi..
tapi perlukah kita berpisah awak?
perlukah awak tinggalkan saya?
perlukah semua ini?
alasan awak lagi...
semua yang ada pada awak
bukan ciri insan yang sesuai untuk saya.
padahal selamani
ada kah saya memilih untuk mencari teman ?
cuba awak lihat
selama ini golongan manakah teman-teman saya?
wajibkah anak orang kaya
perlukah anak jutawan?
mestikah para koprat?
emmmmm... itu bukan alasannya lagi
semua orang hanya perlu  ikhlas berkawan dengan saya
maka dialah teman saya selamanya
oklah siapalah saya untuk memaksa awak
untuk terus rapat dengan saya kan
so..dalam keterpaksaan ini
saya rela lepaskan awak
dan semua kenangan-kenangan kita dulu .
terimakasih atas segalanya
lepas ni mungkin saya kena cuci semuanya
menggunakan peluntur ingatan
agar tiada satu pun kenangan antara kita
kekal melekat diminda  saya ini
selamat tinggal awak . . . .

DOA DARIKU UNTUK AKU


Bismillahhirrohmannirahim
dipanjatkan doa untuk jiwa sendiri
kerana dalam mencari nur dan hidayah
bukan satu kerja yang mudah !
saya makin lama makin diduga
sebagai manusia yg lemah
tiap usaha saya memang sentiasa terasa diuji
dengan mengamalkan doa yg diatas itu
jutaan harapan saya
agar segala usaha saya kearah kebaikan
akan mendapat keredhaan dari Allah SWT ..aamin ...
ye benar kata orang
bukan senang nak senang
dan bukan susah nak susah
tapi bila hidup dan senang
jangan pernah lupa ketika hidup yg susah dulu
ya Allah ..
dikesepian ini
hanya Kamu tempatku mengadu
agar Kau kuatkan jiwa ku
kau bagikan lah aku semangat
kau bagikan lah aku petunjuk
untuk ku berjaya dalam hidupku
didunia dan hidupku diakhirat nanti . . .. aaminn ...

JEREBU ASMARA

apa perlu dalam  sebuah kehidupan ?
selain makan untuk hidup
kerjaya pastinya agenda utama !
manusia juga perlukan teman dalam hidupnya
namun bukan mudah mencari teman hidup
adakalanya memakan hati sendiri
kalau seawal pertemuan mungkin
bolehlah kita kata belum ada keserasian
tapi bila sudah bertahun-tahun
apakah masih tidak serasi ?
kalau kita lihat adakalanya
pasangan yg dah berkahwin 20-30 tahun boleh bercerai
mungkin pada dasarnya itu hanya jodoh
tapi apakah penyebabnya?
banyak kegelutan terjadi bila perhubungan itu semakin matang
ada ketika pasangan akan rasa dirinya serba kekurangan
ada juga yang rasa pasangannya itu
kurang perhatian terhadap cinta mereka
dalam hal ini . . .
selain tolak ansur ,sepahaman
doa kepada Allah amat perlu
yakin bahawa segalanya milikNYA
sebagai manusia kita kena redha
bahawa setiap insan itu tidak pernah sempurna
selain menyayangi kita juga perlu memahami
bukan menyalahkan antara saatu sama lain !
orang tua ada berkata :
jauh bau bunga
dekat bau najis !
bijak sungguh orang tua zaman dulu
najis yg dimaksudkan itu ialah kesilapan orang !
ada orang yg tak suka cari pasal dengan pasangannya
dia lebih suka berdiam dan memendam perasaan
tapi ada juga yg lebih cenderung untuk meluahkan !
samaada dengan nada perlahan ,menangis mahupun
dengan nada marah - marah .
pun begitu . .
curang tetapi menjadi tajuk utama
itu sangat pasti dalam percintaan
sama ada ia atau tidak
curang selalunya menjadi punca !
aah..letih dah nak memikirkannya
kehidupan yg ada perlu diteruskan
nyawa yg masih diizinkan untuk bernafas ini
perlu diisikan dengan ilmu dan takwa
biarkan saja kemelut itu
biar dibawa angin yg berjerebu
biar aku yg melangkah sendiri
biar aku yang lemah
biarkan..ye..biarkan la rasa cinta itu lemas dalam jerebu asmara  ...

CINTA SEPI KITA

TEMAN DI MALAM SEPI



sebenarnya pada awal minggu ni
malam saya asik sepi je
apa yang saya buat semua tak kena
online face book pun bukan jalan penyelesaian
kawan-kawan saya semuanya sibuk dengan urusan masing-masing
ye... saya kena akur itu ,masing-masing ada tanggung jawap
namun bergitu saya bersyukur sebab ada someone
yg ikhlas nak teman kan saya . . .
setiap malam dia akan menemani malam saya yg sepi ..
so , tak lah saya bosan lagi dirumah ni. alhamdulillah
kalau tak , bila lewat malam je
yang kedengaran hanya suara cengkerik di tepi rumah tu hmm
tapi minggu ni saya tak dengar dah suara semua cengkerik nakal tu
tapi hanya suara insan tersayang saya ni
terima kasih sayang. . .kerana sudi menemankan saya
suara awak dah buat saya rasa tenang
dan rasa selamat sangat-sangat disini.
walaupun awak jauh jarak bukan lagi pemisah . . . .
kini..tiap malam saya ditemani dia
dia yg setia disisi dan selalu mendengangkan  lagu cinta buat saya
dia yang sentiasa di hati...terima kasih sekali lagi . . . awak. . . . :)



ahha..tulah dia insan yang dah temankan saya tiap  malam
emm..nampak no menipu ekk
tadi kata sorang ,upenya dua orang heee..
thanks awak . .

KASIH . . .


Kenapa manusia mudah begini ?
semasa ada tidak pernah untuk dihargai
bila dan hilang baru nak dikenang?

Awak .. untuk menjadi kenangan pada seseorang
maka jadilah insan yang terbaik disisinya
tak kiralah berapa lama awak disampingnya
berapa banyak masa awak untuk nya
tapi biarlah penuh bererti . . . .

Sesaat yg indah itu
bisa menjadi ribuan saat yg menghiburkannya
setiap senyumannya adalah kebahagiaan bersama.
berbanggalah jika orang yg membahagiakannya  itu ialah awak . . .

Inilah namanya hidup
manusia akan ingat pekara yang dah lepas
tapi pekara yang berlaku didepan mata
dibiarkan saja sepi ,ada macam takde ! sedih kan. . .
malahan ada yang menganggapnya sebagai satu bebanan!

Hanya yang mengerti mampu memahami
apa yang saya nak sampaikan disini
hargailah pada tiap awak miliki itu
sayangilah dia.. jagalah dia seadanya
kerana tak mungkin dia akan kekal bersama awak selamanya
dan tak semua orang yang mampu milikinya seperti awak ada tu
... sekali lagi pesanan buat awak..
hargailah pada tiap yang awak miliki itu . . . .

BARU DAN PERINGATAN UNTUK SEMUA


assalammualaikum awak . . .
harini sempat lagi saya berblog
bukannya tak sibuk kat ofis ni
tapi disebabkan perasaan yang meluap-luap ni
maka kena la ikut kan jugak
kang merajuk payah pulakkan ,
maklum anak sulung ni sangat sensitif ,
pastu buat kerja semuanya  tak sempurna pulak !
*bahan diri sendiri nampak heee*

Jabatan Agama Negeri Johor (JAJ)
ada buat undang-undang terkini, awak dah tahu ke?
kalau tak tahu , meh le baca kat Page saya*klik disini*
semuga semua yang terlibat dapat menunaikan tanggungjawap bersama. yang salah tetap bersalah melainkan dia benar-benar sudah bertaubat !

kepada  para sahabat yang sukar untuk mengawal nafsu itu
banyak-banyak la istigfar kepada Allah
agar hidup bisa terlindung dari godaan syaitan yang direjam . . .
peringatan ini untuk saya jugak ...


EXAM YG AWESOME 12.6. 2013




Assalammualaikum awak
ahha..hafazan untuk surah ni kan?
insyaallah awak boleh heee..aamin ...
tapi awak tau tak apakah kelebihan surah ni ?
saya dah jumpa di rumah mr google
so jum kita tengok apa dia kelebihannya ..
lepas ni bila awak dah hafal boleh la guna dalam
aktiviti seharian awak tu .. jom2 ...

KELEBIHAN SURAH AL~QADR

apabila dibaca sekali
*selepas setiap solat fardhu ,maka akan dijauhkan dari rasa kebimbangan dan kesedihan
 diwariskan keberkatan pada rumah tersebut

 *siapa yg menulis pada suatu bekas dan direndam dgn air,kemudian diberi minum kepada anaknya,
nescaya tidak akan fasiq.

apabila dibaca tujuh kali

*selepas Isya' yg hampir dgn subuh,terpelihara dari bala' yg akan diturunkan
 dan akan meminta ampun kepada Allah oleh Malaikat kepada pembaca.

*sesiap yg membaca terhadap apa yg dihajati akan dikembalikan dalam keadaan gembira

*sesiapa yg membaca untuk sesuatu hajat akan ditunaikannya

*ketika belayar tidak akan tenggelam jika terjatuh dalam air

*pengguna kenderaan ,sekiranya dibaca tidak akan terjatuh atau terkeluar darinya

*siapa yg dahaga dan membaca surah ini nescaya akan diberi Allah tanpa terhitung banyaknya.

apabila dibaca sepuluh kali

*siapa yg membaca ketika hendak musafir,
maka akan dikembalikan kepada keluarganya dgn selamat

apabila dibaca sebelas kali 

*sebelum tidur ,diminta ampun bagi pembacanya
 olehtujuh puluh ribu malaikat sampai kesubuh

apabila dibaca dua puluh satu kali

*siapa yg membaca ketika pagi dan petang sebanyak 21 kali,
  akan melihat Nabi S.A.W

*jika dibaca selepas solat jumaat akan dijelaskan hutang piutangnya tanpa terhitung

*jika dibaca kepada orang yg sakit tenat ,tidak dimatikan
  sebelum dia diperlihatkan tempatnya didalam syurga.

*jika dibaca kepada telinga hamba dan binatang ternakan akan dipelihara oleh Allah

apabila dibaca tiga puluh enam kali
*pada air kemudian direnjis kan kepada pakaian baru,
 nescaya akan diluaskan rezkinya selama mana digunakan.

what?? ustazah kata awak gagap?
bukan gagap la tapi awak gugup
sebab ustazah manis  sangat harini kot ..heeee...~
tahniah awak ...

ANDAI KU MILIKI ESOK

Andai kumiliki semalamDan bisa aku ubah menjadi esokTakkan ku ubah apapunKerna aku tahu engkau tetap indahTanpa sempadan masaAku bahagia seadanya
Tangis ini tanda kasihkuBukan mengeluh luka yang semalamKerna engkau mengasihikuTiada sendu lagi di duniaku ini
Aku tak dapat bayangkanSengsara yang harus kutanggungJika kau pilih perpisahanTanpa punca yang meyakinkanAku akan tersasar mencari cintamu
Andai terhentinya masaDan gunung jatuh ke lautKau tetap kucintaKasih sayangku adalah kekuatan
Untuk menempuh segalaDugaan yang tak terbayangkanoleh insan yang lemah seperti kitasekalipun ku miliki esoktakkan mungkin ku menolak ketentuan . . . 

DONT SULK !!




thats why i do not have any number phone
and hope you can understand  . . . .

GARANG DAN PEREMPUAN





hah..tulah yang saya nak cakapkan tu
bukan saya ni garang tak bertempat
bukannya saya mengade-ngade
bukan nak tunjuk samseng
bukan saya  ye bukan saya ...
so kalau nak tau siapa saya  ...jap ...





yesss... tu la saya
so..please la pahami saya selepas ni ...
tak mintak lebih pun . . . .



kan... tulah akibatnya kalau dah baik sangat kat orang
disakiti ..tapi saya masih tetap bersabar
kerana pada saya tak rugi kot bersabar
bukan saya kena saman dari pejabat hasil dalam negeri pun kan
apa yang terhasil hanyalah perasaan tidak senang hati saya pada seseorang tu ...hmmm


cara saya lepaskan geram  !!!

HMMMM . . . .

sejuk diluar
panas didalam
dibilik  ni lagi lah panas
harini saya tak kerja
minda pun serabut
jiwa sikit kacau
lepak rumah restkan minda
kepala ada sikit berdengung
badan sakit-sakit
hidung selsema makin tersekat-sekat nak bernafas
batuk mendatang sekali sekala
peluh tak berapa menjadi
mata kadangkala berair  ... pedih
hmmmmm .....
dugaan sekali lagi
bila demam menyerang
apa pun tak boleh !
Taman Rashidah Utama saya pun dah sunyi
dengan berbekalkan ubat
lenalah sebentar menunggu pulih
Allah... maafkan saya ~

DEGIL

Assalammualaikum ....
menyusuri lorong  hidup keseorangan
bukanlah kerja mudah bagi seorang perempuan  seperti saya
kalau orang lain mungkin biasa-biasa saja
tapi tidak pada saya !
sangat sukar hidup ditempat orang dalam keadaan berseorangan
lebih-lebih lagi orang seperti saya
yang tidak mudah percaya pada orang diluar sana .
emmm ... saya memang sukar untuk mempercayai orang luar
yang mana asal usulnya tidak saya ketahui
dia bukan ahli keluarga saya
dia bukan majikan saya
dia bukan sesiapa bagi saya
ye...pekara paling degil bagi saya ialah :
*** SAYA TIDAK MUDAH PERCAYA PADA ORANG 

RUMAH TERAKHIR


salam mesra awak ...
entri kali ni agak pelik dari biasakan?saya cuba untuk bersama-sama berkongsi permasalahan kehidupan kita disini.rupanya inilah keadaan rumah kita bila diakhir perjalanan kita nanti..diruang tanah yang sempit! berteman kan haiwan-haiwan kecil didalamnya dalam keadaan berkain kapan dan hanya roh  yang berkeliaran ,mungkinkah jasad tenang disini ?menanti kehadiran malaikat yang bertugas menyoal..
menghukum atau memberi imbuhan atas tiap amalan yg dilakukan dimasa hayat kita?

awak...sesungguhnya saya kaku bila menaip kata-kata dientri kali ini ...mengapakah? saya hanya mampu berkata yang saya masih jauh untuk mendapat kedudukan istimewa dalam rumah terakhir saya ni . . . .apa yang terjadi  saat ni ,air mata saya kian menitis satu persatu di  pipi ini . . . . .
Allah . . .  siapakah aku disisi MU?

LELAKI & KEGAGALAN



wow !! handsome !
yeaah seorang lelaki disitu !!ahha !
tengok gambar atas tu aa..memang dah sah !
kena lagi lelaki kali ni heee..peace awak ... ;)
asik-asik buat cerita pasal lelaki je sebagai entri ekk!
argh..kompem kena tegur lagi lepas ni hehehe :p

tajuknya : Lelaki dan Kegagalan !
semua orang tak nak gagal dalam hidup..
betul ke ye?
eh...hehehe betul ke salah ?
ofcos la betul...
siapa yang nak hidup dalam kegagalan!
lagi-lagi orang lelaki kan?
takde lelaki yang suka hidupnya gagal,
sebab pada mereka
kegagalan hanya akan membuatkan jatuhnya keyakianan diri
serta ianya sangat memalukan! pasti !!! heee
kegagalan kerap belaku dalam kehidupan harian
seperti dalam kerjaya,keluarga dan hubungan seksual ! ahha !!
lelaki yang gagal melakukan semua yg diatas tu
akan menjadi 'moody' dan tertekan !
sebenarnya disebalik kejayaan seorang lelaki ialah
hadirnya seorang wanita disisinya!! itu lebih pasti !!
wanita hendaklah menyokong apa jua aktiviti
yang dilakukan oleh lelaki yang sentiada ada disisinya,
supaya  lelaki lebih yakin untuk merasa kejayaan dari kegagalan!
wahai lelaki pujaan semalaya !!
JANGAN  rosakkan kehidupan kalian dengan kegagalan
kerana kegagalan bakal membuatkan hidupmu tidak gembira !!
bukan saja kalian kena berjaya dalam hidup didunia
malah kalian ada hak utk  berjaya dalam hidup diakhirat jugak !!
^_^  lebiu lah... heee ~

SAYA BENCI

Banyak benda yg buat saya rasa benci antaranya :

* saya benci orang yg kuat mengata pasal orang lain di majlis2
* saya benci kalau saya jemur baju,orang sebelah bakar sampah
*saya benci kalau kuku saya patah secara tak sengaja
*saya benci kalau makan takde lauk pedas
*saya benci kalau rumah berhabuk lepas saya menyapu !
*saya benci kalau orang tipu saya !
*saya benci kalau orang marah saya tanpa usul periksa lebih awal
*saya benci orang buat bising masa saya sedang lena tidur
*saya benci kalau kereta bau makanan !
*saya benci makan sate yang kuah nya tak sedap
*saya benci teh ais saya order kurang susu
*saya benci kalau lantai rumah berminyak
*saya benci kalau malam-malam jiran saya karaoke
*saya benci tengok budak2 sekolah merempit
*saya benci kalau orang muda/remaja tak hurmat orang tua
*saya benci  makan mee sop ,tapi meenya keras
*saya benci orang yang buang bayi ,buang ibu,buang ayah !
*saya benci kalau saya dah masak tapi orang taknak makan
*saya benci kalau orang dah makan takreti  cuci pinggan
*saya benci kalau call orang tak angkat
*saya benci kalau saya tanya orang tak jawap
*saya benci kalau orang bercakap dengan nada tinggi *menjerit*
*saya benci nak benci semua yg diatas..
tapi dah benci kan..nak buat camane ....
emmm ...ada banyak lagi yang saya benci
tapi saya tak nak taipkan semuanya ,
nanti kita sambung esok-esok okey!

TERUJI DAN TERUJA

Yeaah dua pekataan yang hampir sama ejaannya cuma
hurup I dan A telah menjadikan ianya
satu perkataan yang jauh berbeza
ye,tak sama langsung!
teruji...teruja...oyeah...tu lah mood aku
eh . . . nak guna perkataan aku ke saya ni sayang ?
alahai.. terbinggung pulak hehehe ..:p
emmm..ye la...zip mulut..
aku diganti dengan saya la ok ! ahak !
ini atas arahan atau permintaan?
alaaaa... atas kesedaran diri je ni
takde sesiapa yang memaksanya ..peewiit ...
eh...kena usya pulak saya ni .. ^_^
ok..sambung pada tajuk entri saya tu ..
tika dan saat tu saya sangat teruja bila seseorang tu
memberitahu saya yang dia sedang melawat blog suram saya ni
dia juga beritahu dia dah baca entri saya yang  dipilihnya
ala..tu bermakna dia belum katam baca semua enrti saya la tu kan
terima kasih awak ....
terimakasih sebab sudi datang ke kamar peribadi saya
yang mana didindingnya ada bermacam- macam coretan peribadi
pasal naluri saya ni , tentang perjalanan hidup saya ..
ah..banyak la benda yang merepek-repek ,
pasal saya  ada disini!!!
eh..tak semua orang suka masuk blog tau
lagi-lagi blog yang entrinya panjang berjela-jela ni
bukan ada yang menarik pun kan ..
tapi awak dah pun menziarahi saya !
yes...teruja sesangat !!
namun begitu saya sikit teruji pada tika dan saat tu jugak
bila awak ada menegur pasal entri saya
a'ahkan banyak entri saya asik kenakan orang lelaki jek
emmmm .. awak pun rasa tak balance kan?
mana entri pasal perempuan ni ? ini tidak adil ekk hehehe
aduh . . . ye laa.. asik kutuk orang lelaki jek
mana aci kan sayang kan ? huhu ...
saya lebih kenal lelaki dari saya kenal perempuan
sebab pada saya , lelaki mudah untuk difahami
tapi perempuan ni ...hadoiyai... asik coverline jek
macamane la saya nak buat entri nak kutuk perempuan ??
aaa..... sebab tu ...sebab tu ...
ye sebab tu lah  ....sebab tu ...emmm ...
*nape tak boleh taip ayat yg seterusnya ni???
ala... kena hack ke blog saya ni ???
heheheheh
sebenarnya sebab tu ...saya nak cakap yang . . .
saya sayang kat awak ...fuhhhh !! fly kisss ...:*
heeee ~ tido adalah nikmat terindah ~

KAWAN DAN AKU

bila kita sebut perihal  kawan
ada banyak jenis kawan yang boleh kita jumpa dalam dunia ni
ada kawan baik yang terlalu baik
ada kawan makan kawan sampai satu tahap jadi lawan,
ada kawan masa senang tapi masa susah selalu hilangnya kawan
ada kawan hanya mampu menemani tapi tak dapat memahami
tapi bagi aku
tanpa kawan-kawan hidupku sunyi
tanpa kawan-kawan dunia ku suram
tanpa kawan-kawan . . .  siapalah aku
kawan -kawan ku adalah dunia ku
walaupun mereka tidak pernah peduli akan perasaan aku
tapi tiap yang berlaku pada kawan-kawan ku
itu adalah tanggungjawap aku untuk tahu
kerana silaturahim tak pernah putus !

PENING UNTUK APA?

minggu ni aku macam takde mood nk buat entri
mungkin  sibuk dengan aktiviti bersama keluarga tersayang
aku dah berkali-kali nak menaip
tapi baru saja mula kan perkataan yang pertama
aku dah blurr ... kenapakah?
aku sendiri pun tak tahu..aaah..lantaklah...
yang penting aku sihat walaafiat bersama orang yang aku sayang
dan dapat menjalankan aktiviti harian kami seperti biasa
syukur alhamdulillah sakit kepala aku dah ok sekarang ni ...
cuma aku risau
mana kah perginya idea-idea aku yang melimpah ruah  tu?
yang kadang-kadang aku rembat dari caruk mana pun
ianya pasti tetap menjadi entri terkini
ooh..... tak mungkin sebab pening itu?!?

SATU JUN !

yea 1 jun datang lagi
 pertama kalinya aku sambut 1 jun tanpa bie
setiap tahun aku akan tunggu hari bahagia ini
kali ini aku hanya mampu luahkan semuanya disini
bie..happy birthday to u !
moga bie suksess dan tabah dalam menjalani liku kehidupan ini
i nak ucapkan nya di nofone bie
but i tak guna apa-apa no lagi
i nak luahkannya di wall or inbox fb bie
but u kan dah block profile i..
yea...so inilah tempatnya
and i know bie tak akan membacanya
tapi i tetap berdegil nak meluahkannya
sorry bie... i ni memang sangat degil !
argh !! sedihnya ....
1 jun kali ni
pertama kalinya team kesayangan aku bermain di bukit jalil
bertemu team febret aku 'pahang'
adeh...ini bukan final games pun
tapi semua ini berlaku kerana penuntun yang bersemangat kental !
ok...kemenangan milik JDT dengan kiraan agregate !!
yes !!! seronoknya...
dan 1 jun kali ini
aku lepak dikampung
bertemu insan tersayang
dia meluahkan semua yang tersirat di jiwanya selamani
aku dah tak mampu menghadapi situasi begini
aku makin resah
aku risau harapannya bakal menjadi kenyataan
dan aku adalah mangsanya
dari jauh ini 1 jun kali ini
rasanya awak  makin ingin melupakan saya
kerana tiada lagi salam mesra buat saya tiap pagi
mungkin terlalu sibuk
atau mungkin hakikat ini dia telah terhidu ....
tapi takpe lah awak..saya paham....


#makin sakit kepala aku ni
makin pedih jiwa aku
dalam sepi , ku sambut 1 jun dengan jiwa yang bermacam-macam
ergh...!!!!!!!!!!

THANKS ALOT